Sunday 22 August 2021

Bagai Menatang Minyak yang Penuh : Syazwana Uzma

 


Semua insan mengidamkan sebuah keluarga yang bahagia sama seperti saya. Tidak lengkap jika setiap ahli keluarga hanya melakukan kerja sendiri tanpa mempedulikan ahli keluarga yang lain. 

Saya amat berterima kasih dengan keluarga saya kerana menolong saya dalam kesusahan tanpa mengira waktu dan tempat. Mereka membantu saya dalam pelajaran dan sukan.

Mereka juga memberi kata-kata perangsang sewaktu saya ketakutan dan kesulitan. Kakak saya juga selalu menegur saya jika terdapat kesalahan dalam membuat perkara tertentu dan kadang kadang akan mengajar saya pelajaran yang tidak difahami. 

Maka, sudah terang lagi bersuluh keluarga bahagia amat penting dalam kehidupan kita. Saya bersyukur mempunyai keluarga yang penyanyang dan prihatin. Bak kata pepatah, seperti menatang minyak yang penuh.


No comments:

Post a Comment