Sunday 22 August 2021

Bagai Menatang Minyak yang Penuh : Syazwina Uzma

 

Kredit gambar https://belajar.halonusa.com/?amp

Peribahasa 'bagai menatang minyak yang penuh' bermaksud dipelihara dengan penuh kasih sayang oleh ibu bapa, begitu juga dengan saya dan keluaraga. Hubungan kami dalam keluarga sangat rapat.

       Terdapat pelbagai pertolongan yang diberi oleh ibu bapa kepada saya dan adik-beradik dalam pelbagai bidang seperti dalam bidang sukan dan pelajaran. Dalam bidang sukan , ayah saya mengajar saya cara untuk bermain badminton dan berbasikal ketika saya masih kecil. Dalam bidang pelajaran pula , ayah dan ibu saya turut mendidik saya dan adik-beradik cara untuk menjawab soalan yang tidak difahami terutama dalam subjek Matematik , Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris.

       Akhir sekali, saya bersyukur dapat , menjadi sebahagian daripada keluaraga ini dan saya juga bersyukur mendapat ibu dan bapa yang penyayang.

No comments:

Post a Comment